Gra w karty to grzech, czy nie. O bluźnierczej symbolice kart do gry

Krzyże to krucyfiks, ale nazywa się je maczugami - to jakaś żydowska klątwa

Kolce - którymi przebili Chrystusa na krzyżu

Bubi - biszkopt z octem

Serca - nie pamiętam

Na początku to strata czasu

Po drugie, pasja.

Oba są złe.

    • bare199909
    • 09 grudnia 2009
    • 18:11

    Cóż, jasne jest, że to pusta rozrywka i ekscytacja) Ale na przykład domino, czy jakiekolwiek inne gry nie powodują takich protestów jak karty) Nie gram sam - po prostu moi przyjaciele mnie przekonują - musisz poprawnie uzasadnij swoją odmowę 0 =) Boże chroń cię za odpowiedź) )

    • doniczka197805
    • 09 grudnia 2009
    • 18:17

    Tak zwane „karty do gry”, które niestety spotyka się w wielu domach, są instrumentem komunikacji z demonami, za pośrednictwem którego człowiek z pewnością wchodzi w kontakt z demonami – wrogami Boga. Wszystkie cztery karty „garnitury” to nic innego jak krzyż Chrystusa wraz z innymi świętymi przedmiotami równie czczonymi przez chrześcijan: włócznia, gąbka i gwoździe, czyli wszystko, co było instrumentem cierpienia i śmierci Boskiego Odkupiciela.

    I z ignorancji wiele osób, zamieniając się „w głupca”, pozwala sobie bluźnić Panu, biorąc np. kartkę z wizerunkiem krzyża „shamrock”, czyli krzyża Chrystusa, którego połowa świat czci, a rzucając go niedbale słowami (wybacz mi Panie!) „klub”, co w języku jidysz oznacza „wstrętne” lub „złe duchy”! A co więcej, ci śmiałkowie, którzy grali w samobójstwo, tak naprawdę wierzą, że ten krzyż jest „bity” przez jakąś nędzną „sześć atutową”, wcale nie wiedząc, że „karta atutowa” i „koszerna” są napisane np. po łacinie , ten sam.

    Najwyższy czas wyjaśnić prawdziwe zasady wszystkich gier karcianych, w których wszyscy gracze pozostają „w głupcach”: polegają one na tym, że ofiary rytualne, po hebrajsku zwany przez talmudystów „koszernym” (czyli „czystym”), rzekomo ma władzę nad Życiodajnym Krzyżem!

    Jeśli wiesz, że karty do gry nie mogą być używane do innych celów niż bezczeszczenie Chrześcijańskie świątynie ku uciesze demonów, wtedy rola kart w „wróżbiarstwie” – tych paskudnych poszukiwaniach demonicznych rewelacji – stanie się niezwykle jasna. W związku z tym, czy konieczne jest udowodnienie, że każdy, kto dotknął talii kart i nie przyniósł szczerej skruchy w spowiedzi za grzechy bluźnierstwa i bluźnierstwa, ma zagwarantowaną rejestrację w piekle?

    • doniczka197805
    • 09 grudnia 2009
    • 18:23

    Jeśli więc „kluby” są bluźnierstwem szalejących graczy na specjalnie przedstawionych krzyżach, które nazywają również „krzyżami”, to co oznaczają „wina”, „serca” i „bębenki”? Nie będziemy też zawracać sobie głowy tłumaczeniem tych przekleństw na rosyjski, ponieważ nie mamy podręcznika do jidysz; byłoby lepiej, gdybyśmy otworzyli Nowy Testament, aby rzucić na demoniczne plemię Światło Boże, nie do zniesienia dla nich.

    Św. Ignacy Brianczaninow buduje w imperatywnym nastroju: „poznaj ducha czasu, przestudiuj go, aby jak najbardziej uniknąć jego wpływu”.

    Kolor karciany „winić” lub inaczej „kolec” bluźni szczytowi ewangelii, a następnie Jak Pan przepowiedział o Jego przedziurawieniu, ustami proroka Zachariasza, „będą patrzeć na przebitego” (12: 10), tak się stało: „jeden z żołnierzy (Longinus) przebił Jego bok włócznią” (J 19,34).

    Karciany garnitur „robaki” bluźnił gąbce gospel na lasce. Jak Chrystus ostrzegał przed swoim zatruciem ustami króla-proroka Dawida, że ​​żołnierze „dali Mi żółć na pokarm, a w moim pragnieniu dali Mi pić ocet” (Ps 68:22), tak się stało. : „jeden z nich wziął gąbkę, położył ją na trzcinie i dał do picia” (Mt 27:48).

    Kombinezon z „tamburynem” bluźni przeciwko wykutym w ewangelii czworościennym, postrzępionym gwoździom, którymi ręce i stopy Zbawiciela zostały przybite do drzewa Krzyża. Jak Pan prorokował o swoim krzyżu goździkowym, ustami psalmisty Dawida, że ​​„przebili ręce i nogi moje” (Ps 22,17), tak się wypełniło: Apostoł Tomasz, który powiedział „jeśli nie ujrzę ran od gwoździ na Jego rękach, nie dotknę ich palcami, nie położę ręki w Jego boku, nie uwierzę” (J 20,25), „Uwierzyłem, bo widziałem” (Jana 20:29); a apostoł Piotr, odnosząc się do swoich współplemieńców, zeznał: „Mężowie izraelscy! – powiedział – wzięliście Jezusa z Nazaretu (...) i przybijając (do krzyża) rękami (Rzymian) bezprawia zabity, ale Bóg go wskrzesił” (Dz 2,22.24).

    Zatwardziały złodziej ukrzyżowany z Chrystusem, podobnie jak dzisiejsi hazardziści, zbluźnił cierpienia Syna Bożego na krzyżu i z pychy, z braku skruchy poszedł na zawsze do piekła; ale roztropny złodziej, dając przykład dla wszystkich, pokutował na krzyżu iw ten sposób odziedziczył życie wieczne z Bogiem. Dlatego pamiętajmy mocno, że dla nas chrześcijan nie może być innego obiektu nadziei i nadziei, żadnego innego wsparcia w życiu, żadnego innego sztandaru, który nas jednoczy i inspiruje, z wyjątkiem jedynego zbawczego znaku niezwyciężonego krzyża Pana!

    • czołgi
    • 09 grudnia 2009
    • 21:36

    Cóż, gniazdujące lalki! Nie możesz grać w karty, nie możesz też palić papierosów i fajki wodnej. Jakie to zabawne! Jak więc możesz cieszyć się życiem?

    • przeładowany
    • 09 grudnia 2009
    • 23:22

    przyjemność jest produktem ubocznym, który należy uchwycić.

    dla bardziej „wysokiej jakości” przyjemności nie należy szukać Radości, ale innego znaczenia.

    • australia5832
    • 10 grudnia 2009
    • 12:19

    Przerażenie! Nie wiedziałem tego o kartach. Ale na pewno coś w nich jest. Znam ludzi, którzy po jakimś przewrotie w życiu (przyszli do prawosławia, przeczytali jakąś książkę duchowną, zaszli w ciążę) nie mogą po prostu fizycznie przezwyciężyć swojej niechęci do kart.

    • obliczenia1018
    • 10 grudnia 2009
    • 15:54

    #6 Jeśli wszystkie przyjemności w twoim życiu ograniczają się do kart i tytoniu, to naprawdę jest to bardzo biedne życie! Czy naprawdę nie zauważyłeś różnicy między przyjemnościami, które pozostawia po sobie „kac” – tj. duchowej pustki, fizycznego odprężenia i złego samopoczucia, a nawet wyrzutów sumienia, choć ledwo zauważalnych, i tych przyjemności, z których zdają się wyrastać skrzydła: na przykład z jakiejś ciekawej podróży z bliskimi, czy z lektury ciekawej i dobrej książki?

    • czołgi
    • 10 grudnia 2009
    • 16:20

    Droga Ekaterino Kovina, prawdopodobnie w moim życiu jest wystarczająco dużo radości. Spędź czas z bliskimi i idź gdzieś, tak; czytać ciekawa książka aby marzenie nadeszło, tak; siedzieć w nocy z przyjaciółmi w mieszkaniu i grać w pokera, pijąc whisky z lodem i colą i paląc cygaro – tak; spędzać czas w barze grając w bilard, znowu z przyjaciółmi, tak; w moje urodziny lub urodziny moich przyjaciół upij się i zapal fajkę wodną; idź do kobiet – tak; łowić ryby, polować, tak. Jak pisał Omar Khayyam: „…wzrastać w duszy ucieczka od przygnębienia jest grzechem…” i „… Posłać do piekła z powodu wina i kobiet? Wtedy w raju prawdopodobnie nie ma dusz. ..”, oraz „…W kołysce niemowlęcia, martwego człowieka w trumnie, to wszystko co wiadomo o naszym losie. Wypij kielich do dna i nie proś wiele, Mistrz nie ujawni sekret niewolnika." Jeśli nie czerpiesz haju, komfortu i satysfakcji z życia, to po co żyć?


    • @apoplectic523
    • 10 grudnia 2009
    • 18:30

    Tak, wyśmiewano Aleksandra. W Biblii padają ciekawe słowa: pij, baw się, chodź, żyj dla własnej przyjemności - tylko wiedz, że za to wszystko Bóg cię osądzi...

    • czołgi
    • 10 grudnia 2009
    • 19:27

    Po prostu nie mogę zaakceptować skromnego sposobu życia :-) Jeśli cały czas patrzysz na życie zbyt poważnie, to jest to jakoś smutne, ponure czy coś. Dlaczego grzechem jest radowanie się i bycie wesołym? Dlaczego nie możesz zapalić papierosa, a czasem wypić trochę dla zabawy? W końcu na weselu Jezus zamienił wodę w wino. Spożywają chleb i wino. Nie, dobrzy panowie, nie zamierzam sobie odmawiać zabawy. W przeciwnym razie smutno jest żyć. Nie wierzę, że Bóg mnie za to ukarze.


    • sweter
    • 10 grudnia 2009
    • 21:03

    Cała ta „symbolika” nie ma żadnego znaczenia. Czyjaś fantazja, aby zamienić grę w przerażające karty, stwierdziła, że ​​karty mają antychrześcijańskie symbole…. Jestem przeciwnikiem gry w karty, ale nie podzielam opinii o „symbolizmie”.

    Dla niektórych to działa, a oni się nie bawią… ale złą rzeczą jest to, że prawdziwe znaczenie (tj. podekscytowanie, strata czasu i pieniędzy itp.) nie jest odstraszające dla wszystkich.

    Ale „symbolika chrześcijańska” - tak, jest ważka ................. ale nie do końca.


    • marudzić
    • 10 grudnia 2009
    • 22:11

    A kto kiedykolwiek powiedział, że radowanie się jest grzechem? W Piśmie Świętym jest powiedziane: „Zawsze radujcie się”, a także: „wszystko jest dla mnie możliwe, ale nie wszystko jest pożyteczne”. Jest różnica między zabawą, humorem, odwagą i radością. Po gadatliwym, niestrudzonym śmiechu naprawdę czuje się obrzydliwie w duszy, jak po kacu, a z reguły po zabawnym wieczorze następnego dnia przygnębienie zaczyna walczyć z duszą. I o odrzuceniu pokornego sposobu życia. Pokora pochodzi od słowa pokój, kiedy z radością przyjmujesz to, co dzieje się w twoim życiu, kiedy jesteś w pokoju z Bogiem i ludźmi (każdy chrześcijanin do tego dąży). Dlaczego zdecydowałeś, że skromny sposób życia to koniecznie smutek, nieunikniona tęsknota? Przeciwnie, święci byli zawsze w radosnym nastroju. Wielu chrześcijan podczas Wielkanocy doświadcza niewypowiedzianej radości słowami.

    A jak sumienie może pozwolić na grę w karty, jeśli istnieje choćby najmniejsza możliwość, że wszystko, co zostało powiedziane nr 5, jest prawdą?

    I nie obcujemy z chlebem i winem, ale z Ciałem i Krwią Zbawiciela.


    • praca szkolna199610
    • 10 grudnia 2009
    • 22:19

    Czy gra w karty to grzech? Gdzie w Biblii jest napisane? Hazard jest zdecydowanie grzechem.


    • @apoplectic523
    • 11 grudnia 2009
    • 11:02

    Aleksandra. Kto jest pokonany przez kogo, jest niewolnikiem. Tak, żyj dla swojego zdrowia, jak uważasz za stosowne, po prostu nie nazywaj siebie prawosławnym - po co się oszukiwać


    • praca szkolna199610
    • 11 grudnia 2009
    • 12:14

    A nawet udawanie głupca jest grzechem?

    • czołgi
    • 11 grudnia 2009
    • 23:32

    Petr Ivannikov Zostałem ochrzczony w prawosławiu i dlaczego nie mogę nazywać siebie prawosławnym skoro jestem.

    • bare199909
    • 12 grudnia 2009
    • 10:32

    Miałem taki przypadek w dzieciństwie: zgubiłem aparat… Wygląda na to, że w mieszkaniu – po prostu gdzieś się zgubiłem i tyle… Szukałem przez dwa tygodnie. Graliśmy w karty - idę, aby odłożyć karty na miejsce ... Mieszam talię ... Mówię okropne zdanie - karty, cóż, przynajmniej odpowiadasz, gdzie poszedł mój aparat !!! Natychmiast jedna karta wylatuje z talii (jakbym ją upuszczała) i spada na krzesło w otworze między oparciem a siedzeniem! Wspinam się po mapę i jak myślisz, co tam znajduję? Zgadza się) znajduję aparat! Bez względu na to, co przyszło do puszki, aby tam szukać! ! Od tego czasu boję się kart jak ognia…!

    • rogers199910
    • 12 grudnia 2009
    • 13:13

    Powiedz mi, co mam robić: mój mąż pali mieszanki przypraw. Dach już zaczął iść ...

    • czołgi
    • 12 grudnia 2009
    • 13:50

    Natalya Fomina - do narkologa!

    • rogers199910
    • 12 grudnia 2009
    • 17:09

    Dziękuję, Skvortsova-Stepanova jest już w karetce pogotowia psychicznego, dzięki moim przyjaciołom. Silne uzależnienie od przypraw. Będzie spał przez 2 tygodnie, potem lekarze zobaczą jego stan. Słyszałem głosy, ktoś go gonił… i tak dalej.

    Myślę, że będzie dobrze. trudno odzyskać! Czy wróci do żony i dzieci? i jak się zachować?

    • kantyk
    • 12 grudnia 2009
    • 17:35

    Natalii w tej grupie poruszono temat ośrodków rehabilitacyjnych przy kościołach, czy coś w tym rodzaju. Sprawdź to, może ci to pomóc. Boże dopomóż!


    • @apoplectic523
    • 13 grudnia 2009
    • 18:06

    Alexander P. To wspaniale, że zostałeś ochrzczony w Sobór, ale po przeczytaniu twojego komentarza 10 - to nie jest ortodoksyjny sposób myślenia, nie wszyscy ochrzczeni odziedziczą zbawienie.. Cóż, ogólnie rzecz biorąc, nie jest to dla mnie osądzać, wybaczyć mi. Chociaż jeśli odwiedzisz dwór, wszystko może się zmienić na lepsze. Niech cię Bóg błogosławi

    • obliczenia1018
    • 15 grudnia 2009
    • 15:16

    # 10 Aleksander. Piszesz „Jeżeli nie czerpiesz haju, komfortu i satysfakcji z życia, to po co w takim razie żyć?”

    Wydaje mi się, że są to trzy bardzo różne koncepcje i wcale nie są równoważne.

    Komfort, oczywiście, nie jest złą rzeczą, ale czy uczynić z niego sens życia? To trochę, no wiesz, dość smutne :(.

    Zadowolenie z życia jest całkiem możliwe do otrzymywania i otrzymywania, nawet jeśli w ogóle nie ma w nim pociechy. Na przykład wspinacze na wycieczce w góry raczej nie będą mieli komfortu, ale myślę, że jest satysfakcja i myślę, że jest wystarczająco dużo szumu. Albo ludzie mieszkają w wioskach, gdzie udogodnienia są na ulicy, a łaźnia jest raz w tygodniu. Wygody jest znacznie mniej niż w mieście, ale czasami jest dużo więcej satysfakcji z życia. Satysfakcja IMHO zależy tylko od tego, jak twoje życie odpowiada twoim wyobrażeniom o tym, jakie powinno być.

    Buzz, czyli podobno silne pozytywne doznania, jest też chyba od czasu do czasu potrzebny. To tylko głośna kłótnia. Początkowo słowo to pochodzi ze slangu narkomanów. Rzadko uważasz taki szum za niezbędną część życia. I całkiem możliwe jest uzyskanie „duchowego haju” bez piwa i pokera. I często, porzucając coś grzesznego i szkodliwego ze względu na przykazanie Boże, znajdujesz zupełnie wyjątkową, niezrównaną „wysoką” - pociechę pełną łaski. Trudno to opisać słowami, wymaga osobistego doświadczenia.

    A czerpanie satysfakcji z życia poprzez całkowite oddanie się swoim pasjom prowadzi do tego, że człowiek potrzebuje coraz więcej „nowych” rozrywek, a potrzeby zaczynają kolidować z możliwościami, a nawet szczęściem i spokojem innych ludzi. Na przykład, jeśli masz współmałżonka, a nawet stałą dziewczynę, nawyk „chodzenia po kobietach” może powodować wiele problemów. I może być bardzo trudno zrezygnować z tego, na co przyzwyczaiłeś się przez długi czas. Co więcej, jest to prawo niezmienne, jak prawo Newtona. Nawet jeśli osobie wydaje się, że łatwo kontroluje swoje pragnienia, jest to tylko złudzenie.

    Dlatego prawosławie uczy osobę, która uważa się za chrześcijanina, jak ograniczać swoje namiętności, aby zachować od nich wolność. Wolność dla prawdziwie bogatego, radosnego i szczęśliwego życia. Ta dziedzina życia kościelnego nazywana jest ascezą. Jeśli twoje zainteresowanie prawosławiem jest prawdziwe, przeczytaj „alfabet” tej nauki. Na przykład Abba Dorotheus.

    • płótna
    • 16 grudnia 2009
    • 00:05

    symbole kart (pik, kier, karo, maczuga) znajdują się w kościele św Zofii na malowidłach ściennych

    a kwestia grzeszności natychmiast znika”

    ponadto zachowały się biografie klasztorów, w których mnisi grali w karty i nie mieli do tego nic

    nikt nie mówi, że warto za to tracić mieszkania

    ale lepiej, żeby ojciec siedział z synem, a nawet za karty, a nie za Biblię (choć na pewno lepiej dla niej), więc lepiej, żeby grali w karty

    niż ojciec przed telewizorem, a syn przy komputerze

    • obliczenia1018
    • 16 grudnia 2009
    • 15:04

    Więc jeśli naprawdę są na obrazach, to tylko potwierdza bluźnierczą symbolikę kart! W świątyni symbolizują mękę Chrystusa, a w kartach proces grania jest symbolem kpiny z nich. Pisali już tutaj: „karta atutowa” od „koszerna” – czysta według prawa żydowskiego, tj. stwierdzenie wyższości prawa nad Chrystusem; w rzeczywistości karty do gry są symbolicznym wyrazem solidarności z tymi, którzy Go ukrzyżowali. Nawet jeśli ktoś robi to z ignorancji, wydaje mi się, że jest to zbyt poważne, by go zignorować. Co więcej, przywiązać do tego dziecko, którego dusza jest szczególnie bezbronna wobec wpływów mistycznych.

    Dla ojca bardzo dobrze jest siedzieć z synem, który by się kłócił. Ale czy ojciec nie może nic zrobić? ciekawsze karty zaproponować swojemu synowi? Przynajmniej zagraj w warcaby, czy coś... Nie wspominając o tym, że można coś razem zrobić. Do dziś pamiętam, jak mój ojciec nauczył mnie ciąć samolotem w wieku 7 lat…

    Ale jeśli gra z nim w karty, to nie powinno dziwić utracone mieszkania - w końcu to, co robi ojciec, jest podświadomie pamiętane jako poprawne, dobre. Nadal oferujesz swojemu synowi papierosa ...

    • kantyk
    • 16 grudnia 2009
    • 19:58

    Wiele rodzin odwiedziło naszą halę automatów. Czasami przyprowadzano bardzo małe dzieci. Zastanawiali się, dlaczego nie wpuszczamy ich do zadymionego pokoju pełnego przeklinających graczy

    • płótna
    • 16 grudnia 2009
    • 21:00

    Nie powiedziałem, że ojciec zrobił z syna gracza

    a warcaby i domino, szachy i karty muszą być grane z dzieckiem

    i nie dla ekscytacji, ale aby nauczyć jak przegrywać i wiedzieć, kiedy przestać

    Nie powinienem śmiać się z cygara, granie i palenie to nie to samo

    i powtarzam

    GRALI MNICH

    Dlaczego nie zawsze grasz "głupcem"

    istnieją gry, które przyczyniają się do rozwoju logiki i pamięci, umiejętności kalkulacji z wyprzedzeniem. rozwijać intuicję

    • obliczenia1018
    • 19 grudnia 2009
    • 13:11

    Ale są gry, które są o wiele skuteczniejsze „przyczyniają się do rozwoju logiki i pamięci, umiejętności kalkulacji z wyprzedzeniem. rozwijają intuicję”, a jednocześnie nie trzeba solidaryzować się z krytykami Chrystusa! I w końcu, czy to naprawdę jedno, nawet jeśli nie udowodnione, niebezpieczeństwo tego nie jest warte rozwijania logiki w inny sposób?! Nadal rozumiem, że można o tym dyskutować, jeśli życie i zdrowie, to przynajmniej szczęście, dobre samopoczucie zależało od umiejętności gry w karty ... Ale możesz odmówić gry w karty BEZ NICZEGO UTRATY. Czy zatem nawet hipotetyczna możliwość takiego bluźnierstwa nie jest argumentem dla chrześcijanina?

    A o jakich mnichach mówisz? Oczywiście mnisi są również ludźmi i grzesznikami. Byli wśród nich także pijacy i inni grzesznicy. Byli też tacy, którzy przez jakiś czas, a nawet do końca życia unikali ludzkiego osądu. Ale Sąd Boży wciąż tam jest.

    • czołgi
    • 19 grudnia 2009
    • 13:33

    Czy masz całkowitą obsesję na punkcie religii? Może ognie inkwizycji naprawdę wkrótce wybuchną? :-)

    • gmach
    • 19 grudnia 2009
    • 15:18

    >> Ale są gry, które są o wiele bardziej efektywne „przyczyniają się do rozwoju logiki i pamięci, umiejętności liczenia z góry. rozwijają intuicję”

    Podaj przykłady takich gier....

    To po prostu naprawdę interesujące... szachy oczywiście, ale szachy to czysta strategia bez wpływu przypadku. Tryktrak, warcaby? Proste (oczywiście IMHO) ...

    Jakie gry inne niż karciane można porównać do pokera lub brydża?

    IMHO nie ma żadnych...

    i nie chodzi o karty, chodzi o osobę, która wzięła te kartki w ręce i chodzi o innych ludzi, którzy pilnie je demonizują, wymyślają jakaś drugą kartę do kart, święte znaczenie... A może go tam nie ma, może karty to tylko stos papieru z obrazkami, przeznaczony tylko do gry, a nie do żałosnego „sprzedania duszy diabłu”?

    • czołgi
    • 19 grudnia 2009
    • 16:35

    Wszystko! Przejdźmy do sedna kontrowersji!

    • czołgi
    • 19 grudnia 2009
    • 16:35

    Karty do gry to prostokątne arkusze tektury lub cienkiego plastiku używane do gier karcianych. Komplet grać w karty ponieważ gra nazywa się talią kart. Karty służą również do sztuczek i wróżbiarstwa.

    Po jednej stronie karty (otwartej), zwanej twarzą, wskazana jest jej wartość, strona zamknięta (koszula) jest zaprojektowana tak samo dla wszystkich kart talii.

    Dla większości nowoczesne gry używany jest standardowy (francuski) deck lub jego skrócona wersja. Wiele gier wykorzystuje specjalne talie. Wśród tych gier są kolekcjonerskie gry karciane.

    • czołgi
    • 19 grudnia 2009
    • 16:35

    Pierwsze karty do gry pojawiły się w wschodnia Azja. Mapy były już wspomniane w Korei i Chinach w XII wieku. W Indiach grali okrągłymi kartami, w Chinach podłużnymi paskami.

    Obraz mapy Europy z 1460

    Nie ma dokładnych danych o tym, jak karty trafiły do ​​Europy. Możliwy „import” przez kraje arabskie lub samodzielny rozwój pod nadzorem graczy arabskich.

    Pierwsze wzmianki o kartach do gry czy diabelskim modlitewniku, jak je czasem nazywano, wiążą się z żądaniami ich całkowitego zakazu. W kronice miasta Berna znajduje się wpis z 1367 roku.

    W 1370 roku w hiszpańskim tomiku poetyckim pojawiło się słowo naipes (karty do gry). Od 1377 r. coraz częściej pojawiają się odniesienia do map (najczęściej w związku z zakazami). Najbardziej obszerna historia pojawiła się w tym roku spod pióra mnicha we Fryburgu

    Uważa się, że każda postać na kartach reprezentuje pewną postać historyczną:

    * Król Dawid - Król Pik.

    * Aleksander Wielki - Król Trefl.

    * Juliusz Cezar - Król Tamburyn.

    * Karol Wielki jest królem robaków.

    W różnych krajów używaj różnych talii. Najsławniejszy:

    * Talia włosko-hiszpańska

    * Niemiecka talia

    * Francuska talia

    * Szwajcarska talia

    Standardowa talia francuska składa się z 54 kart:

    * 52 karty podstawowe charakteryzują się jednym z czterech kolorów (dwa kolory) i jedną z 13 wartości.

    * 2 karty specjalne, tzw. jokery, zwykle różniące się wzorem.

    Wiele gier używa okrojonych wersji standardowej talii:

    * 52 karty (bez jokerów),

    * 36 kart (talia „rosyjska”, wartości zaczynają się od szóstek),

    * 32 karty (talia preferencji, wartości zaczynają się od siódemek)

    • czołgi
    • 19 grudnia 2009
    • 16:36

    kart w różnych krajach

    W wielu krajach (Niemcy, kraje Europy Wschodniej, Włochy, Hiszpania, Japonia, Szwajcaria) używać niekompletnych talii kart z innymi symbolami kolorów i obrazków.

    Na przykład niemiecka talia jest odmianą 32-kartowej talii do tradycyjnych niemieckich gier karcianych (takich jak skat), która wykorzystuje niestandardowe symbole kolorów.

    • czołgi
    • 19 grudnia 2009
    • 16:40

    Karty tarota to system symboli, talia 78 kart, która pojawiła się w średniowieczu w XIV-XVI wieku, dziś służy głównie do wróżenia. Obrazy na kartach Tarota mają złożoną interpretację z punktu widzenia astrologii, okultyzmu i alchemii, dlatego tradycyjnie Tarot kojarzy się z „wiedzą tajemną” i jest uważany za tajemniczy.

    Opis talii tarota

    Główny artykuł: talia tarota

    Karty typowej talii tarota dzielą się na dwie duże grupy:

    * Starsze arkana - "atutowe karty", zwykle 22 karty.

    * Arkana mniejsze - cztery kolory, zwykle 56 kart, po 14 kart w każdym kolorze.

    Dwadzieścia dwie Wielkie Arkana to dwadzieścia dwa oddzielne wątki, z których żadna nie powtarza drugiej, a rozłożone na liczby składają się na wyraźną logiczną sekwencję.

    Arkana Mniejsze składają się z czterech serii lub kolorów - Wands, Swords, Cups i Denar, które później stały się treflami, pikami, kierami i karo. Każdy kolor, tak jak w kartach do gry, zaczyna się od asa, po nim następuje dwójka, trójka i tak dalej, aż do dziesiątki. Są też kręcone karty lub obrazki ”- Król, Królowa, Rycerz i Paź – o jedno więcej niż w grach.

    • czołgi
    • 19 grudnia 2009
    • 16:41

    Pochodzenie Tarota

    Pochodzenie kart tarota jest przerośnięte licznymi legendami. Ale, jak myśli większość ludzi współczesne badania, karty tarota pojawiły się we Włoszech na początku XV wieku (1420-1440). W 1450 roku w Mediolanie pojawia się talia Tarota Visconti-Sforza. Zachowane fragmenty pokładów wynalezione przez rodziny Visconti i Sforza posłużyły jako prototyp nowoczesnego pokładu 78 arkuszy. Talie z tamtych czasów, które do nas przyszły, to luksusowe karty własnoręcznie zrobiony stworzony dla arystokracji. W 1465 pojawia się talia Tarochchi Mantegna, której struktura opiera się na kabalistycznym podziale Wszechświata, znanym jako 50 bram Binach. Talia składa się z 50 kart, 5 serii lub kolorów (Skarbiec Niebios, Podstawy i Cnoty, Nauka, Muzy, Status publiczny) po 10 kart każda. Niektóre obrazy są włączone nowoczesne mapy Tarot (Arkan Wielkie i Mniejsze) zostały zapożyczone z talii Tarocchi (Encyclopedia of Modern Magic vol. 2 / 1996 /). Do tej pory nie ma wiarygodnych informacji, że karty pojawiły się wcześniej. Czasem próbują rozpocząć historię Tarota od 1392 roku, gdyż istnieje datowany na niego zapis, zgodnie z którym talię kart zamówiono u Jacquemina Gringonniera dla króla Francji Karola VI, a niektóre z tych kart są nadal przechowywane w Paryż. Jednak talia „Charles VI Tarot”, przechowywana w Bibliotece Narodowej, to ręcznie robiona talia z końca XV wieku. typ północnowłoski. Możliwe więc, że talia zamówiona dla króla była zwykłą talią do gier karcianych.

    Tutaj należy od razu zauważyć, że wiara, że ​​52-kartowa talia do gry wywodzi się z kart Tarota, jest mitem. Rzeczywiście, najwcześniejsza udokumentowana wzmianka o kartach do gry to dekret zakazujący gier karcianych w Bernie z 1367 roku. Ale jak już wspomniano, narodziny Tarota są zwykle datowane na XV wiek, czyli późniejszą datę. Dla ówczesnej Europy nie było tajemnicą, że zwykłe karty do gry pochodziły ze świata islamu, o czym świadczy wpis włoskiego malarza Nicolo Caveluzzo, dokonany w 1379 r. w kronikach jego rodzinnego miasta: „W Witterbo wprowadzono grę karcianą , pochodzący z kraju Saracenów i nazwał ich „naibami”. Te wczesne karty miały cztery kolory: misy, miecze, monety i kije do polo (które Europejczycy wzięli za kije) oraz pionki składające się z króla i dwóch męskich urzędników. Dopiero później Tarot dodał do tego zestawu postać kobiecą i 22 oryginalne karty atutowe. Jeśli chodzi o grę w karty ze znanymi nam kolorami (trefl, pik, kier, karo), Francuzi wprowadzili je na krótko przed 1480 rokiem. Ci, którzy twierdzą, że karty do gry wywodzą się z Tarota, są przekonani, że Joker jest dowodem. Ich zdaniem jest to jedyna zachowana karta atutowa Tarota („Błazen”), a pozostałe karty atutowe zostały zniesione. Ale najwyraźniej jest to również złudzenie. Joker powstał w USA około 1857 roku i był używany jako tzw. dziką kartę w pokerze lub wysoką kartę atutową w grze yucker.

    • czołgi
    • 19 grudnia 2009
    • 16:42

    Nazwa

    Jeśli chodzi o pochodzenie samej nazwy Tarot, wiadomo, że karty pierwotnie nazywano „kartami triumfów (autami)” (włoskie carte da trionfi), ale około 1530 roku włoskie słowo „tarocchi” (w liczbie pojedynczej „tarocco ”) zaczyna być używany do odróżnienia gry z Tarotem od gry ze zwykłymi atutami (triumfami - atutami). Od razu zauważamy, że podobnie jak zwykłe karty do gry, Tarot był używany specjalnie do celów hazardowych, a mianowicie był używany w grze przypominającej brydż. Ta gra była bardzo popularna w Europie i jest nadal grana, zwłaszcza we Francji. Istnieją różne legendy, począwszy od starożytnego Egiptu („Droga Królów”, od smoły – „droga” i rosz – „król”) czy hebrajskiego („Prawo Boże” – Tora), a skończywszy na najprostszej: rzece Taro przepływa w pobliżu miasta Parma we Włoszech, a mapy zostały wynalezione tutaj. Ponieważ ostatnia litera „t” nie jest wymawiana w słowie „Tapo” (Tarot), możemy założyć, że to słowo jest francuskie. Są jednak tarolodzy, którzy podkreślają ten list. Tłumaczą to mówiąc, że pierwsze i ostatnie „t” to ta sama litera, „nachodzą” na siebie, jakby to słowo było napisane na kole, więc nazwa kart pochodzi od łacińskiego rota – „koło” . Pozostaje do zapamiętania łacińskie słowo orat - "mówi" i imię Egipska bogini kapłańskie inicjacje Atora (Hathora), a potem otrzymujemy całe zdanie, które amerykański okultysta Paul Foster Casey zbudował z permutacji czterech wymawianych liter tego słowa: ROTA TARO ORAT TORA ATOR – „Koło Tarota głosi Prawo Wtajemniczenia. " Według innej wersji, Tarot pochodzi od angielskiego Bar (wyrok lub bariera, ochrona) i Tra - podstawowa podstawa słowa „Droga” we wszystkich językach romańsko-germańskich i słowiańskich. Z czego można założyć, że Tarot jest „Ścieżką Sądu” lub „Dzieloną Ścieżką” lub „Ścieżką Chronioną”. Jeśli podążymy za interpretacją średniowiecznych tajnych nauk, to „Mag” przedstawiony na kartach lub jego ścieżka interpretowana jako ścieżka cara, to car - jest także „Magiem” - jest także Władcą - jest także przywódca masoński, a jego ścieżką jest przyszłość, która czeka pod jego przywództwem. Ta lub inna karta ujawnia moment, który nadszedł, powinien nadejść lub wymaga ofensywy.

    Egipcjanin

    Istnieje legenda, że ​​w starożytnym Egipcie istniała świątynia, w której znajdowały się 22 pokoje, a na ścianach pomieszczeń przedstawiano symboliczne malowidła, z których później pochodziła Wielka Arkana Tarota. Legenda ta potwierdza wersję, że karty tarota pochodzą z winiet starożytnej egipskiej Księgi Umarłych, której rysunki zostały faktycznie naniesione na ściany świętych budowli - grobowców.

    • czołgi
    • 19 grudnia 2009
    • 16:43

    Kabalistyczny

    Inni wierzą, że Tarot pochodzi z Kabały (dwadzieścia dwie litery i dziesięć sefirotów kabały – podstawa systemu Tarota) i uważają, że punktem wyjścia w historii Tarota jest 300 rne – przybliżona data stworzenia Sefer Yetzirah, fundamentalna praca nad Kabałą.

    cygański

    Dawno temu, wiele lat temu, ludzie o wysokiej świadomości odkryli, że świat zaczął zalewać ludzie, którzy nie byli w stanie dostrzec całości. Istniało niebezpieczeństwo, że wszechmocne siły, przeznaczone do użytku dla wspólnego dobra, mogą zniszczyć planetę, jeśli wiedza o prawach natury zostanie udostępniona tym, którzy jej nie kochają. Dlatego wyżsi, kierując się swoją mądrością, zaszyfrowali wszystkie te prawa i wspaniałe techniki w obrazach ukrytych w 78 kartach. Dali karty wędrowcom, z których żaden nawet nie podejrzewał ukrytej w nich wielkiej starożytnej wiedzy. Nazywamy tych wędrowców Cyganami, a talia to Tarot, co oznacza:

    *TORA - prawo

    * ATOR - natura

    *ROTA - koło

    * ORAT - mowa

    • czołgi
    • 19 grudnia 2009
    • 16:44

    karty wróżbiarskie

    Nie można dokładnie powiedzieć, od którego momentu karty Tarota zaczęły być używane nie tylko w grze, ale także w wróżbiarstwie. Jednak pierwsze dokumentalne wzmianki o możliwości skorelowania map i ludzkich losów odnoszą się do: XVI wiek. Niektórzy poeci tamtych czasów, opisujący celebrytów w pochwalnych wersetach, porównywali ludzi do atutów Tarota. Takie wersety nazwano „tarocchi apppropriati” iw jednym przypadku (1527) odnoszą się do losu osoby. Co ciekawe, w 1540 roku we Włoszech ukazała się książka „Wróżenie” (wł. „Le Sorti”), w której autor, niejaki Francesco Marcolino da Forli, wskazuje prosty sposób przewidywania za pomocą kart koloru monet zwykła talia do gry. Jest to najwcześniejszy znany nam traktat o wróżbiarstwie. Chociaż talia Tarota zawiera podobne karty, nadal nie można jednoznacznie stwierdzić, że Tarot był rozwiniętym narzędziem wróżenia w tamtych czasach. Jak widać, chociaż istnieją na to wskazówki, pozostają one niejasne. Można tylko mówić o Tarocie jako systemie przepowiedni, który ukształtował się od końca XVI wieku, ponieważ w Bolonii istnieją zapisy z 1700 roku, które jednoznacznie opisują dywinacyjne znaczenia kart Tarota.

    Tarot w tradycji ezoterycznej

    • czołgi
    • 19 grudnia 2009
    • 16:45

    Tarot w tradycji ezoterycznej

    Zgodnie z pojęciami ezoterycznymi, w kartach tarota jest symbolika hermetyczna, gnostyczna lub kabalistyczna, ponieważ wczesny renesans włoski, który dał początek Tarotowi, był czasem wielkiej aktywności intelektualnej. Dlatego hermetyzm, astrologia, neoplatonizm, filozofia pitagorejska i nieortodoksyjna myśl chrześcijańska, która wtedy kwitła, mogły odcisnąć swoje piętno na symbolice Tarota.

    Podobne symboliczne „ślady” w Tarocie skłoniły późniejszych badaczy do pomysłu, że Tarot pochodzi z starożytnych kultur (egipskiej lub babilońskiej), że system ten jest tajemnym ciałem mądrości z przeszłości. Pierwszymi znanymi nam odkrywcami na tym terenie byli Cours de Geblen. W 1781 roku ukazała się jego książka The Primitive World, w której ostatnim rozdziale stwierdza się, że Tarot sięga do tradycji egipskiej. Zasugerował, że nazwa "taro" pochodzi ze starożytnego Egiptu jako "Droga Króla". Możliwe, że badane mapy zostały stworzone przez samego autora. Jeszcze bardziej podejrzany jest udział w tworzeniu jednej z talii, a raczej następnej talii, przez hrabiego de Saint-Germain, czy to jest Edgar de Valcour-Vermont, to jest… itd. Kim po prostu nie był, pojawiając się w różnych postaciach przez lata, najważniejsze jest to, że był również w tej samej loży masońskiej z Cour de Gebelin. Według jednej wersji, Saint Germain celowo zmienił pierwotną wersję kart atutowych Antoine'a Courta de Gebelina, aby głębiej ukryć niektóre z ich świętego znaczenia, "łatwo" w porównaniu z "Objawieniem" Jana Teologa. Później mason Paul Christian, znany również jako Jean-Baptiste Petois, pokazał na swoich rysunkach jedną z kryjówek Saint Germaina - mapę. Ta karta odszyfrowuje i wskazuje czas zmian w nadchodzącym stuleciu. I od tego czasu talia była postrzegana jako tajemniczy system okultystyczny, a badany Tarot marsylski stał się wzorem do tworzenia talii, na podstawie których prowadzono badania okultystyczne. Zauważamy również, że we wczesnych wersjach Tarota istniały nie tylko symbole astrologiczne, hebrajskie litery, ale nawet liczby. Takim był na przykład pokład Visconti-Sforza z 1428 roku, wykonany przez artystę Bonifacio Bembo na ślub Bianki Marii Visconti z Francesco Sforza. Dopiero w 1470 roku pojawiła się talia kart Montegna, przedstawiająca klasycznych bogów i symbole astrologiczne.

    • czołgi
    • 19 grudnia 2009
    • 16:45

    Psychologia i archetypy

    Fenomen uniwersalności symboliki kart dobrze odzwierciedlił Carl Gustav Jung, który zauważył, że symbolika Tarota pokrywa się z opracowanym przez niego systemem archetypów, a zatem postacie Tarota są obrazami, które, podobnie jak obrazy mitologiczne, są ogólnie istotne dla ludzkiej psychiki. Dlatego niektórzy psychologowie używają obrazów zapożyczonych z Tarota, aby utożsamić stan klienta z pewną zasadą. Pozwala to nie tylko opisać stan osoby, ale znając cechy tego archetypu, przewidzieć silne i słabe strony klienta, który następnie można poddać analizie. W rzeczywistości przypomina to, co zrobili poeci XVI wiek. Wynika z tego, że symbolika Tarota, ze względu na swoją archetypową naturę, jest wielopoziomowa i ma wiele możliwości zrozumienia: filozofowie widzą w nim jedno znaczenie, a wróżbici widzą inne. Hayo Banzhaf stał się znanym badaczem Tarota poprzez psychologię. W książce „Tarot jako Ścieżka Bohatera” Banzhaf zaproponował syntezę teorii Ścieżki Bohatera J. Campbella ze zrozumieniem sekwencji Wielkich Arkanów. Istnieją koncepcje zgodności nadwornych kart Tarota z typologią Junga i typologią Mayera-Briggsa. Spośród rosyjskich autorów na uwagę zasługują badania psychologiczne Antoniny Velichko, która rozwija koncepcję Banzhafa, Galiny Bednenko, która zgłębia zasady Wielkiej Arkany zgodnie z psychologią Junga, analityczną i Olega Telemsky'ego, którego książka „Wskocz w Abyss of Peaks” jest próbą zrozumienia kart Tarota poprzez analogie literackie i poetyckie.

    Projekt tarasu

    W zależności od użytego stylu, różne znane talie otrzymały nazwy:

    * Egipski Tarot - egipskie motywy

    * Tarot marsylski - w stylu francuskim z XVII wieku

    * Tarot Visconti-Sforza – w stylu włoskiego renesansu

    * Tarot Rider – Waite – rysowany na początku XX wieku, najpopularniejsza ikonografia, pozostawiająca wiele klonów i potomków

    • płótna
    • 20 grudnia 2009
    • 13:35

    Ekaterina Kovina

    Wybacz głupcze, może źle coś tłumaczę

    Te słowa o mnichach słyszałem coś takiego jak Kuraev, może się mylę

    Nie znam bardziej wydajnego.ciekawe i łatwy sposób rozwój logiki, myślenia i intuicji, a także umiejętność analizowania postępów pracy niż gry karciane w pasjansa, ale są wśród nich proste, ale są też te złożone, w których logiczne myślenie musi być bardzo dobrze stosowane

    Nie chcę Cię przekonywać, sam nie grałem od dawna, głównie pasjansa, a nawet wtedy rzadko

    Mam nadzieję, że ten temat naszej rozmowy zostanie rozwiązany pokojowo

    I wszyscy spokojnie pójdziemy, aby usunąć kłody z naszych oczu, a nie wyciągniemy chipa z oczu naszych sąsiadów.

    Prawdopodobnie w tej grupie jest ksiądz, więc niech nas osądzi

    • obliczenia1018
    • 22 grudnia 2009
    • 16:51

    I wybacz mi, Nikita. Zwłaszcza jeśli pozbawiłem cię spokoju.

    Wydaje mi się, że dyskusja internetowa jest dobra, ponieważ można omówić problem, a nie osobę, czyli nie „wyciągać drzazgę z oczu innych”, ale rozumować i omawiać same sytuacje, działania jako takie. O wiele łatwiej więc, moim zdaniem, rozgryźć i zrozumieć coś dla siebie – w końcu często jest to bardziej widoczne z zewnątrz.

    Ksiądz może oczywiście oceniać, ale wtedy nie ma sensu rozmawiać przez internet – trzeba szukać księdza w świątyni i rozmawiać osobiście, oko w oko. My tutaj, jak mi się wydawało, nie badamy czyjegoś osobistego życia duchowego, ale staramy się zrozumieć pewne ogólne reguły i zasady życia prawosławnego chrześcijanina. A w tym przypadku ważniejsze nie jest kapłaństwo, ale argumenty, przykłady i argumenty.

    Co do logiki, intuicji i myślenia – powiem szczerze, po raz pierwszy spotykam się z taką opinią o grze karcianej. Raczej usłyszysz to o szachach, idź. Ale w każdym razie dla mnie są to wciąż rzeczy nieporównywalne: rozwój logiki i myślenia kosztem współudziału w bluźnierstwie ??? I czy nie wydaje ci się, że rozwijając myślenie i logikę w ten sposób istnieje wielkie niebezpieczeństwo zabicia wrażliwości mistycznej, subtelnej czci, uważności na drobiazgi w życiu duchowym? Czy jeden jest wart drugiego?

    I wreszcie, niezależnie od stosunku do działalności ks. Andrey Kuraev, myślę, że nadal nie warto podawać przykładów i argumentów w myśl zasady „wydaje się, że ktoś kiedyś powiedział, że wydawało się, że to widział”. Znam mnichów i mniszki, niektórzy z nich są dość blisko, mieszkałem i mieszkałem w klasztorach, a map mnichów nigdzie nie widziałem. Takie oskarżenie to moim zdaniem prowokacja z serii „mnisi to pijacy i mokasyny, a kościół sprzedaje papierosy z wódką”. Dlatego tak emocjonalnie zareagowałem na Twój przykład, a nawet podany przez KAPS.


    • @apoplectic523
    • 22 grudnia 2009
    • 19:12

    Aleksandrze, nie rozumiem dlaczego ortodoksyjny chrześcijanin czytać historię okultyzmu? To co najmniej nudne...

    • płótna
    • 22 grudnia 2009
    • 21:17

    Nie potępiałem mnichów, podałem to jako przykład, a nie potępienie

    jak „LOOK CO SĄ ZŁE”, tylko na odwrót, jako wymówka

    Nie sądzę, że możemy się nawzajem przekonać

    ponieważ nie możemy przekazać intonacji"

    mówię spokojnie "zakonnicy bawili się"

    i ktoś mógłby przeczytać i pomyśleć, że mówię pieniąc się z ust, wyrywając mi włosy z czubka głowy

    I nie chciałem nikogo urazić.

    Nie chciałem ukrywać, nie myśl

    Szczerze nie pamiętam wszystkich wykładów, które oglądałem i słuchałem Andreya Kuraeva

    Wiem na pewno, że te znaki (tamburyny, kluby itp.) znajdują się na malowidłach ściennych kościoła św. Zofii w Konstantynopolu (tak specjalnie pisał)


    • sweter
    • 22 grudnia 2009
    • 22:29

    Po co tyle tekstu, skoro możesz po prostu utworzyć link i podać kilka cytatów, które lubisz. W dodatku nie jest to informacja do namysłu, ale jak słusznie zostało powiedziane powyżej… powiedziałbym nawet, że to śmieci.

    • gmach
    • 22 grudnia 2009
    • 23:45

    Taaa!! Bukkawak minogo!!! Ale temat nie został jeszcze ujawniony...

    • kantyk
    • 23 grudnia 2009
    • 13:58

    Ilya, czy to ty dla mnie?

    • rimming
    • 23 grudnia 2009
    • 19:20

    #46 Uzasadnij, dlaczego historia okultyzmu jest nudna i dlaczego nie może być interesująca dla chrześcijanina jako informacja, która może zaszkodzić jego bliźnim. ta wiedza jest często przydatna. dlaczego więc istnieje przedmiot studiów sekt w trakcie seminariów teologicznych?


    • sweter
    • 23 grudnia 2009
    • 21:05

    Nie, Anno, nie tobie, ale Aleksandrowi Polańskiemu.

    • 59upamiętniają32
    • 24 grudnia 2009
    • 08:29

    Każda pasja jest początkiem procesu, kiedy przestajesz się kontrolować.„Wszystko jest mi podporządkowane, ale nic nie powinno mnie kontrolować”

    • strażak
    • 24 grudnia 2009
    • 23:31

    Oban, jak fajnie wszystko jest u nas, jak prawosławie. Zwłaszcza o kartach. O czym mówisz? A opinia kapłaństwa – w ogóle nie wiemy?

    • kantyk
    • 25 grudnia 2009
    • 14:31

    Natalia, najwyraźniej nie wiemy. Jeśli wiesz, będziemy szczęśliwi, jeśli się z nami podzielisz

  • Co więcej, może to być nieszkodliwa, jak się wydaje, „głupiec wrzutowy” lub poważniejsza gra, której zasady implikują subtelną kalkulację i nadzieję na poważną wygraną.

    Ale czy gry karciane są tak niebezpieczne, dlaczego nie możesz grać w karty, jak myśli wiele osób?

    Kościół - przeciw

    W opinii kościoła garnitury karciane są dokładnym powtórzeniem atrybutów użytych podczas egzekucji Chrystusa.

    „Szczyty” dokładnie powtarzają kształt broni, której użyto do zadawania ran na ciele Zbawiciela. „Robaki” w swej formie przypominają gąbkę nasączoną octem, którą cierpiący z pragnienia Chrystus podarowali zamiast wody jego oprawcy. „Diamenty” powtarzają kształt kwadratowych gwoździ, którymi został przybity do krzyża. A same „chrzciny” nie wymagają komentarza. Oznacza to, że grając w karty, dobrowolnie lub mimowolnie, sam człowiek bierze symboliczne narzędzia tortur Chrystusa i przekazuje je z ręki do ręki swoim partnerom, pogrążając siebie i ich w grzechu. W ten sposób Kościół wyjaśnia, dlaczego prawosławni nie mogą grać w karty. Przy okazji, uczciwie, warto zauważyć, że wierni kaznodzieje islamu również nie zachęcają do takich hobby.

    Nie ranić psychiki dziecka!

    Dzisiaj nie ma nowości - dzieci grają w karty. Dusza dziecka jest czysta i otwarta na świat. Dziecko nie zawsze jest w stanie samodzielnie zorientować się, co jest dobre, a co złe. Gry karciane to jedna z tych pokus, które mogą powoli, ale pewnie podkopać psychikę dziecka. Co zaskakujące, wielu rodziców nie widzi nic złego w tym, że ich dzieci bawią się w „głupców”: co to jest, nieszkodliwa gra! Niestety, nie jest to takie proste, jak można by sobie wyobrazić. Na początku jest to chęć wygrywania i doświadczania słodyczy poczucie zwycięstwa – wydawałoby się, co w tym złego?! Nic jednak, nie wszystkie środki są dobre do osiągnięcia celu. Warto też wziąć pod uwagę, że dzieci, naśladując dorosłych, nie bawią się „tak po prostu”: na grę stawia się ulubione zabawki, słodycze i niewielkie pieniądze. A jeśli się odwróci, obudzą się uraza i podekscytowanie: dziecko bardzo boleśnie przeżywa stratę i jest gotowe zrobić wszystko, aby nie tylko powrócić „swoje”, ale także dać nauczkę bardziej udanemu przeciwnikowi. To właśnie w dzieciństwie rodzi się bolesny nałóg, który w psychiatrii nazywa się „uzależnieniem od hazardu”. Rodzice powinni zrozumieć, że gry karciane to hazard; dlatego dzieci nie powinny grać w karty.

    Ludowe przesądy i znaki o zakazie gier karcianych

    Przez cały czas ludzie wymyślali dla siebie jakąś rozrywkę, aby uciec od szarej i nudnej codzienności. Karty do gry, które pochodzą z Azji z odległego IX wieku, nie są wyjątkiem. To wtedy pojawiły się pierwsze kartonowe arkusze, na których przedstawiano pewne symbole i miały one określone znaczenie. Z czasem karty do gry zostały unowocześnione.

    Obecnie karty mają znajomy wygląd i są używane do gier, sztuczek lub wróżbiarstwa. Ale nie wszystko jest takie proste. Jeśli zagłębimy się w istotę pochodzenia kolorów kart i ich ładunku semantycznego, zobaczymy, że w rzeczywistości nie mają one całkowicie jasnego i czystego pochodzenia (znaczenia).

    Jedna z opinii (główna), która zabrania gry w karty

    Jeśli jesteś prawdziwą osobą prawosławną i sługą Pana, to gry karciane, sztuczki i wróżby nie są dla ciebie. Istnieje opinia, że ​​pojawienie się garniturów karcianych nastąpiło po ukrzyżowaniu Chrystusa. Każdy garnitur oznacza konsekwentną i straszną mękę syna Bożego. Na przykład garnitur „Krzyż” to drewniana talia w kształcie krzyża, na której ukrzyżowano Chrystusa itp. Dlatego istnieje opinia, że ​​wszyscy, którzy grają w karty, po prostu łajają i nie szanują Chrystusa. Dlatego istnieje religijny zakaz gry w karty, ponieważ granie typowymi przedmiotami jest grzechem.

    Wierzenia i przesądy narodów dotyczące gier karcianych

    Istniejące przesądy i wierzenia dotyczące gier karcianych wśród wszystkich narodów planety brzmią inaczej, ale mają to samo znaczenie. I tutaj trzeba o tym pomyśleć, ponieważ opinie wyrażane na różne sposoby nie mogą nieść tego samego obciążenia semantycznego. Rozważ główne przesądy i przekonania dotyczące gier karcianych:

    1. Często grasz w karty - przygotuj się na ubóstwo;
    2. Graj w karty - ześlij na siebie nieszczęście;
    3. Gra w karty na pieniądze to gra z przeznaczeniem;
    4. Wygrane w karty - kłopoty w rodzinie;

    Oto najczęstsze wierzenia, których istotę śledzono od ponad wieku, ale to od Ciebie zależy, czy zagrasz w karty, czy nie.

    Przeczytaj także:

    Karty do gry kojarzą się z profanacją chrześcijaństwa i są bezpośrednim narzędziem komunikacji człowieka z demonami. Wszystkie cztery kolory kart oznaczają jedynie Krzyż Chrystusa wraz z innymi świętymi przedmiotami równie czczonymi przez chrześcijan. Udając głupka i od niechcenia rzucając karty do gry na stole, wielu ludzi, nie zdając sobie z tego sprawy, bezcześci chrześcijańskie świątynie.

    Garnitur „klubów” (koniczyna) jest bluźnierstwem szalejących hazardzistów na Krzyżu Chrystusa. W tradycji żydowskiej żywność tref jest nieczysta. W związku z tym garnitur „chrzcić”, bluźnierczo symbolizujący Krzyż Pana, jest oznaczony słowem świadczącym o żydowskiej odrazie do Krzyża.

    Garnitur „kolec” bluźni szczupakowi gospel. Jak Pan przepowiedział o swoim przekłuciu, ustami proroka Zachariasza, że ​​„będą patrzeć na Przebitego”, stało się tak: „jeden z żołnierzy (Longinus) przebił Jego bok włócznią”.

    Ubranie „robaków” bluźniło gąbce ewangelii (na lasce), która dotknęła ust Zbawiciela. Jak Chrystus ostrzegał przed swoim zatruciem ustami króla-proroka Dawida, że ​​żołnierze „dali Mi żółć na pokarm i dali Mi pić ocet”, tak się spełniło: „jeden z nich wziął gąbkę, dał jej ocet do picia i kładąc go na laskę, dawał Mu pić”.

    Garnitur z „tamburynem” bluźni ewangelii wykutymi czterostronnymi, postrzępionymi gwoździami, którymi ręce i stopy Zbawiciela zostały przybite do drzewa Krzyża. Jak Pan prorokował o krzyżu goździków przez usta psalmisty Dawida, że ​​„przebili ręce i nogi moje”, tak się wypełniło. Apostoł Tomasz, który powiedział: „Jeżeli nie zobaczę w Jego rękach ran od gwoździ i nie włożę palca w rany od gwoździ i nie włożę ręki w Jego bok, nie uwierzę. ”, ale „wierzyłem, bo widziałem”.

    Jak karty do gry trafiły do ​​Rosji?

    Według pisarza S.S. Narowczaty, za Iwana Groźnego, pojawił się w Moskwie niejaki Churchelli, którego Moskali (nie bez powodu) przemianowali na Chertello i obie te imiona zostały połączone w aktach zakonu poselskiego. Przywiózł do Moskwy skrzynię owiniętą szalem, czarną z czerwonymi plamami, która niejako odpowiadała garniturom - czarnym i czerwonym. Ale niektórzy Moskali uważali je za kolory ognia piekielnego.

    Na Zachodzie istniała już szczególna forma wizytówki – druk kart. Churchelli chciał zaangażować Iwana Fiodorowa w taką okupację. Oczywiście pierwszy drukarz odmówił.

    Kampania anty-kartingowa już się rozpoczęła. Kodeks z 1649 r. nakazał całkowite wykorzenienie kart do gry w Rosji. Jednak w XVIII wieku stosunek do tej gry w naszym kraju znacznie złagodniał. Jednocześnie hazardzistom nie było wiadomo, dlaczego dokładnie te postacie są przedstawione na kartonowych prostokątach i kto jest asem? Na ostatnie pytanie, nowoczesne słownik Ushakova odpowiada: „as” jest słowem polskiego pochodzenia z niemieckiego Daus i oznacza kartę do gry z jednym punktem. Ten sam słownik wskazuje też na inne znaczenie: Daus – diabeł, potem lista typowych niemieckich przekleństw z wzmianką o nieczystym. Prawdopodobnie Daus jest wariantem wypaczenia greckiego „diabolosa” – rozrzutnika oszczerstw.

    Struktura talii kart to typowa hierarchiczna drabina od najwyższego do najniższego. Na szczycie tej piramidy bynajmniej nie jest monarchą, ale tym samym Dausem, przed którym można się zablokować jedynie znakiem krzyża i modlitwą. Tak więc hierarchia w talii kart jest posłuszna księciu tego świata, a symbolizuje go nie jeden punkt, ale numer jeden.

    Tak więc gry karciane wcale nie są nieszkodliwe, są kpiną z cierpień Chrystusa. Każdy, kto ma w domu karty do gry, lepiej się ich pozbyć - spal je. Do ognia należy również wysyłać różne karty wróżbiarskie, które wyrządzają wielką krzywdę osobie. Odkrywanie swojego losu za pomocą dowolnych środków, łącznie z kartami, jest działaniem wbrew woli Pana.

    Co święci ojcowie mówią o wróżbiarstwie?

    Ks. Efraim Syryjczyk: „Strzeż się robienia mikstur, wróżbiarstwa, zgadywania, robienia skarbców (talizmanów) lub noszenia tych zrobionych przez innych: to nie są skarbce, ale więzy”.

    Św. Jan Chryzostom: „Tak jak handlarze niewolnikami, oferując małym dzieciom ciastka, słodkie owoce itp., często łapią je takimi przynętami i pozbawiają ich wolności, a nawet samego życia, tak też czarownicy, obiecując uleczyć chorobę, pozbawiają ich osoba zbawienia swojej duszy”.

    Św. Bazyli Wielki: „Nie bądźcie ciekawi przyszłości, ale z pożytkiem pozbywajcie się teraźniejszości. Jaki jest dla ciebie zysk przewidywanie polecenia? Jeśli przyszłość przyniesie ci coś dobrego, to nadejdzie, chociaż z góry nie wiedziałeś. A jeśli jest żałobny, po co marnować w żalu aż do czasu? Chcesz mieć pewność co do przyszłości? Wypełniaj to, co jest nakazane przez Prawo Ewangelii i oczekuj radości z błogosławieństw.

    Źródła:
    z książki Niezwyciężona broń: historia rozwoju kształtu krzyża;
    z artykułu V. Prilutsky'ego „Kto jest wyższy od króla?”.

    poniedziałek, 13 października 2014

    Dlaczego nie można grać w karty, grać w pasjansa, używać symboli kart, a tym bardziej zgadywać, przynajmniej dla? królowa pik, przynajmniej na serce? Symbole, obrazy, hieroglify nie zawsze są nieszkodliwymi obrazami. Są to te same słowa przedstawione w postaci obrazów graficznych. Niektórych słów w ogóle nie można wypowiedzieć bez szkody dla duszy. Są pojęcia, których nie powinno być nawet w myślach. Z tych samych powodów nie można w żaden sposób narysować bezbożnych fabuł ze względu na same fabuły: naturalistyczne, symboliczne lub symboliczne (tabu), w tym karciane.

    Słownik wyjaśniający V.I. Dahl podaje następującą definicję kart: „sklejone, małe kartki papieru z wizerunkiem punktów w czterech kolorach i figurach”. Karty mają Historia starożytna ich pochodzenie nie zostało jeszcze ustalone z całą pewnością. Wynalezienie kart do gry przypisuje się Chińczykom. Słownik Ching-tse-tung podaje, że karty zostały wynalezione w 1120 roku. (według kalendarza chrześcijańskiego) oraz w 1132 r. były już szeroko stosowane w Chinach. Według innej wersji karty zostały wynalezione w Egipcie i przeznaczone do wróżenia. Garnitury do kart były używane w Bizancjum do ozdabiania tkanin. W Zachodnia Europa mapy pojawiły się w XIV wieku. W swojej nowoczesnej formie z królami, waletami itp. istnieją od XV wieku.

    Według pisarza S.S. Narowczatow, za Iwana Groźnego, pojawił się w Moskwie niejaki Churchelli. Churchelli lub, jak go nazywano – Chertello, we Włoszech nazywano Francuzem, we Francji Niemcem, w Niemczech Polakiem, a w Polsce Rosjaninem. Przywiózł do Moskwy skrzynię owiniętą szalem, czarną z czerwonymi plamami, co niejako odpowiadało garniturom - czarnym i czerwonym, ale Moskali mówili, że są to kolory ognia piekielnego. Epidemia hazardu rozpoczęła się w Trzecim Rzymie, „cięto ich dla pieniędzy”. Karty zaczęły być poszukiwane, a Churchelli postanowił rozwinąć w Moskwie specjalny rodzaj biznesu kartowego, który w tym czasie kwitł już na Zachodzie - drukowanie kart. Jego kuszącą propozycję Moskali przyjęli raczej chłodno. Pierwszy drukarz Iwan Fiodorow kategorycznie odmówił udziału w takiej sprawie.

    Początkowo władze tolerowały ćwiczenie z kartami, ale potem zaczęły ich prześladować, bo widziały tu interwencję złych duchów. Spośród pomników legislacyjnych dotyczących kart po raz pierwszy wspomniano o Kodeksie z 1649 r., który nakazuje postępować z graczami w karty „tak jak napisano o taty” (złodziei), tj. bić bezlitośnie, odciąć palce i dłonie. Dekret z 1696 r. wprowadzono w celu przeszukania wszystkich podejrzanych o chęć gry w karty „a kto ma wyjęte karty, bić batem”. W 1717 r Zabronione jest granie w karty pod groźbą grzywny. W 1733 dla recydywistów jest zdefiniowane więzienie lub batogi. W XVIII wieku stosunek do tej gry w Rosji został znacznie złagodzony i ogólnie podczas studiowania zakazanych gier nakazano „zachować ostrożność, aby nie powodować niepotrzebnych oszczerstw, obelg i niepokojów”. Pasja do gry rosła i nikogo już nie interesowało, dlaczego te konkretne postacie zostały przedstawione na kartonowych prostokątach i co, a raczej kto jest asem?

    Słownik Uszakowa odpowiada: „as” jest słowem polskiego pochodzenia z niemieckiego Daus i oznacza kartę do gry z jednym punktem. Słownik niemiecko-rosyjski wskazuje również na inne znaczenie tego słowa: Daus jest diabłem. Jest całkiem możliwe, że Daus jest zepsuciem greckiego diabolosa, oszczercą. Wszyscy znają strukturę talii kart: król, dama, walet (z francuskiego „sługa”), jeszcze niższej wartości są dziesiątki, dziewiątki i tak dalej aż do szóstek lub dwójek w pełnej talii - typowa hierarchiczna drabina z od najwyższego do najniższego. Czasami do talii dodawana jest kolejna karta - Joker. Frywolna postać w rajstopach, czapka błazna, dzwoneczki... A w jego rękach berło z naciągniętą głową męską, które teraz zastępują humanitarni artyści z muzycznymi "cymbałami". W przedrewolucyjnych przedstawieniach scenicznych podobny charakter zawołał Fradiavolo. Karta „Joker” jest przede wszystkim bez koloru i jest uważana za najsilniejszą w grze. Na szczycie piramidy w żadnym wypadku nie ma monarchy, ale ten sam Daus, od którego można odgrodzić tylko znak krzyża i modlitwy. Tak więc hierarchia w talii kart jest posłuszna księciu tego świata, on, książę mocy powietrza, symbolizuje nie jeden punkt, ale numer jeden.

    Karty atutowe, sama ich nazwa, ma swoje specjalne przeznaczenie. „Koszerne” czyli Talmudyści nazywają rytualne ofiary „czystymi”, dlatego prawdziwe znaczenie gier karcianych polega na upokorzeniu naszych sanktuariów, ponieważ zakrywając krzyż „atutową szóstką” gracze wierzą, że ta „szóstka” jest wyższa i silniejsza niż Życiodajna Krzyż!

    Tak więc karty do gry w żadnym wypadku nie są prostą grą, w której występuje element podniecenia. Jest to model dominacji księcia tego świata nad jego wolnymi i mimowolnymi poddanymi. Takie jest znaczenie symboli kart, ale nie żartują z symbolami. Istnieje najsurowszy zakaz Kościoła: w żadnym wypadku nie należy dotykać tak zwanych „głębokości szatana” (Ap 2,24), dlatego gdy ktoś w towarzystwie proponuje grę w karty, pamiętaj: kto jest wyższy od króla kart.

    Krzyżówka „shamrock”, włócznia, gąbka i gwóźdź

    z książki „Historia rozwoju kształtu krzyża”

    Motywy skandalicznej profanacji i bluźnierstwa Świętego Krzyża przez świadomych nienawidzących krzyżowców i krzyżowców są całkiem zrozumiałe. Ale kiedy widzimy chrześcijan wciągniętych w ten haniebny czyn, tym bardziej nie można milczeć, ponieważ zgodnie ze słowami św. Bazylego Wielkiego „Bóg jest porzucony w milczeniu”!

    Tak zwane „karty do gry”, które niestety spotyka się w wielu domach, są instrumentem komunikacji z demonami, za pośrednictwem którego człowiek z pewnością wchodzi w kontakt z demonami – wrogami Boga. Wszystkie cztery karty „garnitury” to nic innego jak krzyż Chrystusa wraz z innymi świętymi przedmiotami równie czczonymi przez chrześcijan: włócznia, gąbka i gwoździe, czyli wszystko, co było instrumentem cierpienia i śmierci Boskiego Odkupiciela.

    I z niewiedzy wiele osób, zamieniając się „w głupca”, pozwala sobie bluźnić Panu, biorąc np. kartkę z wizerunkiem krzyża „shamrock”, czyli krzyża Chrystusa, którego połowa świat wielbi i rzuca go niedbale słowami (wybacz mi Panie!) „klub”, co w języku jidysz oznacza „wstrętne” lub „złe duchy”! A co więcej, ci śmiałkowie, którzy grali w samobójstwo, tak naprawdę wierzą, że ten krzyż jest „bity” przez jakąś nędzną „sześć atutową”, wcale nie wiedząc, że „karta atutowa” i „koszerna” są napisane np. po łacinie , ten sam.

    Najwyższy czas wyjaśnić prawdziwe zasady wszystkich gier karcianych, w których wszyscy gracze pozostają „w głupcach”: polegają one na tym, że rytualne ofiary, po hebrajsku nazywane przez talmudystów „koszernymi” (czyli „czystymi ”), rzekomo mają władzę nad Życiodajnym Krzyżem!

    Jeśli wiesz, że karty do gry nie mogą być używane do innych celów niż bezczeszczenie chrześcijańskich świątyń ku uciesze demonów, to rola kart w „przepowiadaniu przyszłości” – tych paskudnych poszukiwaniach demonicznych objawień – stanie się niezwykle jasna. W związku z tym, czy konieczne jest udowodnienie, że każdy, kto dotknął talii kart i nie przyniósł szczerej skruchy w spowiedzi za grzechy bluźnierstwa i bluźnierstwa, ma zagwarantowaną rejestrację w piekle?

    Jeśli więc „kluby” są bluźnierstwem szalejących graczy przeciwko specjalnie przedstawionym krzyżom, które nazywają również „krzyżami”, to co oznaczają „wina”, „serca” i „bębenki”? Nie będziemy też zawracać sobie głowy tłumaczeniem tych przekleństw na rosyjski, ponieważ nie mamy podręcznika do jidysz; byłoby lepiej, gdybyśmy otworzyli Nowy Testament, aby rzucić na demoniczne plemię Światło Boże, nie do zniesienia dla nich.

    Św. Ignacy Brianczaninow buduje w trybie rozkazującym: „zapoznaj się z duchem czasu, przestudiuj go, aby w miarę możliwości uniknąć jego wpływu”.

    Kolor karty „winić” lub inaczej „szpadel” bluźni szczytowi ewangelii, a następnie Jak Pan przepowiedział o Jego przedziurawieniu, ustami proroka Zachariasza, że „Będą patrzeć na tego, którego przebili”(12:10), tak się stało: jeden z wojowników(długo) przebił jego bok włócznią"(Jan 19:34).

    Kostium karciany „robaki” bluźnił gąbce ewangelii na lasce. Jak Chrystus ostrzegał przed swoim zatruciem ustami króla-proroka Dawida, że ​​żołnierze „Dali mi żółć na pokarm, a gdy byłem spragniony, dali mi do picia ocet”(Ps 69:22) i tak się stało: „Jeden z nich wziął gąbkę, dał jej do picia ocet, położył na trzcinie i dał Mu do picia”(Mt 27:48).

    Kombinezon z „tamburynem” bluźni przeciwko wykutym w ewangelii czworościennym, postrzępionym gwoździom, którymi ręce i stopy Zbawiciela zostały przybite do drzewa Krzyża. Jak Pan prorokował o swoim krzyżu goździkowym, ustami psalmisty Dawida, że: „przebili moje ręce i stopy”(Ps. 22:17) i tak się stało: Apostoł Tomasz, który powiedział: „Jeżeli nie zobaczę w Jego rękach ran od gwoździ i nie włożę palca w ranę z gwoździ i nie włożę ręki w Jego bok, nie uwierzę”(Jana 20:25), „Uwierzyłem, bo widziałem”(Jana 20:29); a apostoł Piotr, zwracając się do współplemieńców, zeznał: „Mężowie Izraela! powiedział, Jezus z Nazarejczyka (…) wziąłeś i przybiłeś(do krzyża) ręce(Rzymianie) bezprawia, zabity; ale Bóg go podniósł"(Dzieje 2:22, 24).

    Zatwardziały złodziej ukrzyżowany z Chrystusem, podobnie jak dzisiejsi hazardziści, bluźnił cierpieniom Syna Bożego na krzyżu iz arogancji, z braku skruchy poszedł na zawsze do pełni; ale roztropny złodziej, dając przykład dla wszystkich, pokutował na krzyżu iw ten sposób odziedziczył życie wieczne z Bogiem. Dlatego pamiętajmy mocno, że dla nas chrześcijan nie może być innego obiektu nadziei i nadziei, żadnego innego wsparcia w życiu, żadnego innego sztandaru, który nas jednoczy i inspiruje, z wyjątkiem jedynego zbawczego znaku niezwyciężonego krzyża Pana!

    W górę